Szakmai és személyes fejlődést támogató tevékenység egyéneknek és csoportoknak.
Nagy mértékben épít az ügyfél saját erőforrásaira.
Segít megtalálni az ügyfélnek a saját erősségeit, képességeit, készségeit, továbbá hogy döntéseket hozzon, javítsa az életének a minőségét.
A coachingban a coach és a coachee (az ügyfél) dolgoznak együtt az ügyfél jól meghatározott céljain.
A bizalmi légkörben a coach főleg beszélget, reagál, kérdez és más technikákat is alkalmaz arra, hogy ügyfelét támogassa céljának elérésében, önmaga fejlődésében.
A célról és az ahhoz vezető útról az ügyfél dönt.
Coachingban – mint sok más segítő tevékenységben – alapvetően nem adunk tanácsot.
Elsősorban a jelennel és a jövővel foglalkozunk, a múlttal ritkán.
Mi nem a coaching?
Nem terápia, bár sokszor előfordult már az ügyfelekben coaching után pozitív terápiás hatás.
Nem a múlttal foglalkozunk, de az ügyfél időnként arról is beszélhet.
Nem tanácsadás, a coach nem mondja meg, mit tegyél, vagy mit ne tegyél, ugyanakkor segíthet a döntéseid meghozatalában, új szempontokat hozhat be.
Nálam a coaching:
Általában folyamat, legalább 6 alkalomból áll.
Egy találkozás általában 90 perces.
Az ülésen és utána is adhatok gyakorlatokat, melyek elvégzése segítheti az ügyfeleimet.
Történhet személyesen vagy online (pl. Skype-on).
Előre megbeszélt időben és helyszínen vagy formában találkozunk általában hétköznap délután vagy esti órákban, de más időpont is elképzelhető.
Két ülés között általában egy hét, néha kettő telik el.
A megbeszélt időpontot egy folyamatban legfeljebb egyszer lehet indokolt esetben lemondani legkésőbb 24 órával korábban. 24 órán belüli lemondás esetén az alkalom díját ki kell fizetni.
Lehet life, tehát magánéleti, életvezetési téma, mint például párkapcsolati gondok megoldása, önbizalom, vizsgadrukk, időgazdálkodás, karrier, munka-magénélet egyensúlya, konfliktusok kezelése, stresszkezelés, kommunikáció fejlesztése.
Lehet business, tehát üzleti, mint például karrier, munka-magénélet egyensúlya, (jó/jobb) vezetővé válás, beilleszkedés – az első 90 nap, konfliktusok kezelése, stresszkezelés, kommunikáció fejlesztése, shadow (árnyék-) coaching.
Csoportos coaching: a csoporttal dolgozunk az egyes tagok témáin, melyek például az előbb felsoroltak.
Teamcoaching: a csoporttal dolgozunk a csoport témáin – itt a csoport lehet munkahelyi vagy más szervezeti is.