A coaching:

  • Szakmai és személyes fejlődést támogató tevékenység egyéneknek és csoportoknak.
  • Nagy mértékben épít az ügyfél saját erőforrásaira.
  • Segít megtalálni az ügyfélnek a saját erősségeit, képességeit, készségeit, továbbá hogy döntéseket hozzon, javítsa az életének a minőségét.
  • A coachingban a coach és a coachee (az ügyfél) dolgoznak együtt az ügyfél jól meghatározott céljain.
  • A bizalmi légkörben a coach főleg beszélget, reagál, kérdez és más technikákat is alkalmaz arra, hogy ügyfelét támogassa céljának elérésében, önmaga fejlődésében.
  • A célról és az ahhoz vezető útról az ügyfél dönt.
  • Coachingban – mint sok más segítő tevékenységben – alapvetően nem adunk tanácsot.
  • Elsősorban a jelennel és a jövővel foglalkozunk, a múlttal ritkán.

Mi nem a coaching?

  • Nem terápia, bár sokszor előfordult már az ügyfelekben coaching után pozitív terápiás hatás.
  • Nem a múlttal foglalkozunk, de az ügyfél időnként arról is beszélhet.
  • Nem tanácsadás, a coach nem mondja meg, mit tegyél, vagy mit ne tegyél, ugyanakkor segíthet a döntéseid meghozatalában, új szempontokat hozhat be.

Nálam a coaching:

  • Általában folyamat, legalább 6 alkalomból áll.
  • Egy találkozás általában 90 perces.
  • Az ülésen és utána is adhatok gyakorlatokat, melyek elvégzése segítheti az ügyfeleimet.
  • Történhet személyesen vagy online (pl. Skype-on).
  • Előre megbeszélt időben és helyszínen vagy formában találkozunk általában hétköznap délután vagy esti órákban, de más időpont is elképzelhető.
  • Két ülés között általában egy hét, néha kettő telik el.
  • A megbeszélt időpontot egy folyamatban legfeljebb egyszer lehet indokolt esetben lemondani legkésőbb 24 órával korábban. 24 órán belüli lemondás esetén az alkalom díját ki kell fizetni.
  • Lehet life, tehát magánéleti, életvezetési téma, mint például párkapcsolati gondok megoldása, önbizalom, vizsgadrukk, időgazdálkodás, karrier, munka-magénélet egyensúlya, konfliktusok kezelése, stresszkezelés, kommunikáció fejlesztése.

 

  • Lehet business, tehát üzleti, mint például karrier, munka-magénélet egyensúlya, (jó/jobb) vezetővé válás, beilleszkedés – az első 90 nap, konfliktusok kezelése, stresszkezelés, kommunikáció fejlesztése, shadow (árnyék-) coaching.
  • Csoportos coaching: a csoporttal dolgozunk az egyes tagok témáin, melyek például az előbb felsoroltak.
  • Teamcoaching: a csoporttal dolgozunk a csoport témáin – itt a csoport lehet munkahelyi vagy más szervezeti is.

Összességében:

  • korrektség,
  • megbízhatóság,
  • szakmai háttér,
  • önismereti tapasztalat,
  • maximális figyelem Rád.

Vedd fel velem a kapcsolatot!

Vedd fel velem a kapcsolatot!